Constantin Georgian, Opere asiatice inedite. Paris-Leipzig-Berlin-București, 1872-1904.
În cei zece ani cât am ținut cronica săptămânală mi s-a întâmplat să am parte de câteva popasuri „regale”: momente în care scrisul meu a întâlnit câte-o mare carte, a cărei importanță (dincolo de efermeridele gazetărești și de mica bârfă scriitoricească) pune în umbră cu naturalețe comentariul, oricât de virtuos. Iluzia puterii pe care o poate conferi exercițiul acesta se disipează atunci, căci, dacă e să fii onest față de tine însuți, dacă orgoliul n-a ajuns să-ți copleșească sinceritatea și inteligența, ești nevoit, ca recenzent, să-ți accepți rolul discret de însoțitor, de martor, de „contemporan” (cu fluturii sau cu Dumnezeu, cum spunea un poet de demult).
E un sentiment pe care, ziceam, l-am trăit de câteva ori până acum; ultima dată, astăzi, în Dilema Veche, când am avut ocazia de a scrie despre formidabilul necunoscut care a fost Constantin Georgian, redescoperit (aproape îmi vine să zic: inventat) de Eugen Ciurtin în paginile uneia dintre cele mai frumoase, mai pasionante și mai impetuoase ediții critice (ei da!) apărute în românește. (Cosmin Ciotloș, Dilema Veche)
Ediție științifică și critică, monografie introductivă, note și bibliografie Eugen Ciurtin, Academia Română, 2017
Editor Institutul de Istorie a Religiilor
Design copertă serie Atelierul de grafică
Carte tipărită cu Fontul Unicode Gāndhārī, care poartă numele limbii medio-indiene în care s-au păstrat și redescoperit, după 1990 cele mai vechi manuscrise budhiste.
Despre autor
Dacă dorești să distribui o informație din zonele noastre de interes, scrie-ne la adresa hello@atelieruldegrafica.ro