Premiu la Big South - East Europe Festival – Ljubljana pentru "Acrobații" celor de la Mormi. Povestește Patrick Morăraș, cofondator atelier.
Businessul MORMI a pornit în 2015 de la nevoia lui Patrick Morăraş si a soției sale Mirela Vlad de a oferi copilului lor jucării educative, care să aibă o durată lungă de viaţă. În portofoliul MORMI s-au adunat peste 15 produse, iar de anul trecut brandul românesc a ajuns şi în afara graniţelor. Patrick Morăraş a studiat Arhitectura şi a lucrat apoi timp de 16 ani în domeniul jocurilor video, iar în 2015 a creat businessul MORMI, un brand care cuprinde astăzi peste 15 obiecte pentru joacă, gândite pentru a susţine dezvoltarea copiilor prin intermediul jocului, al abilităţilor de raţionament, al creativităţii şi al concentrării.
Obiectele sunt realizate după designul schiţat de antreprenor după ideile celor doi şi sunt produse în serii mici. Fiecare obiect conţine elemente de învăţare, de motricitate fină sau grosieră, independenţă de mişcare – aptitudini ce preced scrierea şi învăţarea eficientă. Acestea sunt fabricate manual, din lemn, si protejate cu lacuri ecologice.„Pentru că dintotdeauna mi-a plăcut joaca și pentru că apărut fiica noastră, în 2015 am creat brandul MORMI. Cum mie îmi plăcea să lucrez cu lemnul, împreuna cu soția am hotărât să facem produse pe care copiii să le folosească atât pentru a se juca cu ele, cât şi să înveţe. (…) Primul obiect creat a fost Cutia Ferecată, cu încuietori multiple, Cutia Luminoasă, ideală pentru creativitate şi Roaba-Lup pentru activităţi motorii grosiere“, spune Patrick Morăraş, fondatorul MORMI.
Cutia Ferecată, produsul de deschidere al companiei, costă în prezent 298 de lei, iar Harta Puzzle a Europei costă 125 de lei. Pe lângă harta Europei, Patrick Morăraş a creat şi puzzle-uri cu harta Amercii de Nord, Americii de Sud sau a Africii. Cel mai inovativ obiect de joacă pentru toate vârstele realizat sub brandul MORMI a fost Acrobaţii, un joc de echilibru alcătuit din 14 omuleţi diferiţi și accesorii (ce spun câte o poveste cu fiecare configurație realizată) care a și câștigat un premiu la Ljubljana, în Slovenia la Big South - East Europe Festival la categoria Leisure.„Facem obiecte pentru joacă, educative, precum Harta Puzzle a Europei sau Harta Puzzle Constelaţii. Ne jucăm cu fiica noastră şi ne vin idei, dar uneori vine şi ea cu idei, pe care încercăm să le dezvoltăm.“, explică antreprenorul, care adaugă că în prezent MORMI dezvoltă mai multe prototipuri, pe care doresc să le pună pe piaţă în prima jumătate a anului 2020.
În România, produsele sunt vândute atât online, pe site-ul propriu, cât şi pe alte platforme, dar şi fizic, în magazinul AlbAlb, Urban Gift, Muzeul Hărților şi încă în câteva locaţii, iar acum Patrick Morăraş se concentrează şi pe vânzarea produselor pe pieţe noi.„Acrobaţii s-au vândut mult în iarnă, iar participarea la târguri în străinătate ne-a adus şi clienţi noi, străini. Din Cehia am avut comenzi pe loc pentru Acrobaţii. Este un joc foarte bun şi pentru adulţi, atunci când vor să se relaxeze.“
Morco Design & Play SRL, compania care operează brandul MORMI, a încheiat anul 2018 cu afaceri de 45.000 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Anul 2018 este ultimul pentru care rezultatele financiare sunt publicate. Patrick Morăraş adaugă că în 2020 se uită şi către extinderea distribuţiei în zona retail, zona digitală dar şi către cea corporate, de la care a început să primească comenzi.„Văd departe businessul, îmi doresc să fac cât mai multe produse, variate, pentru cât mai mulţi oameni, copii și adulți. Anul 2019 a fost mai bun ca 2018, am avut o creştere lentă constantă, nu un galop, dar eu nu mă uit neapărat la cifre, mă focusez pe produse, cele pentru care oamenii ne apreciază şi astfel vânzările cresc.“
„Să fii antreprenor în 2020 este bine, nu m-am lovit de prea multe probleme având control asupra întregii activităţi şi făcând ceea ce îmi place şi, mai ales, văzând rezultatul. Totuşi, mi-ar fi plăcut să fie mai mult sprijin din partea statului pentru antreprenorii la început de drum. Şi eu când am început, am accesat un startup mic, de 10.000 de euro atunci, un startup selectiv pentru că au fost doar 40 de proiecte, dar acest lucru a contat enorm. Pentru un antreprenor mic şi 10.000 de euro contează foarte mult“, a conchis Patrick Morăraş.
Material selectat dintr-un interviu realizat de Dana Ciriperu și Florentina Nițu pentru Adevărul
Mai multe aici
Foto Mormi, Big See
Despre autor
Dacă dorești să distribui o informație din zonele noastre de interes, scrie-ne la adresa hello@atelieruldegrafica.ro