919 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Premiu la Big South - East Europe Festival – Ljubljana pentru "Acrobații" celor de la Mormi. Povestește Patrick Morăraș, cofondator atelier.

De Difuzor GF| 09 Februarie, 2020 | Categorie: design obiect meseriași | Vizualizări: 2133

Businessul MORMI a pornit în 2015 de la nevoia lui Patrick Morăraş si a soției sale Mirela Vlad de a oferi copilului lor jucării educative, care să aibă o durată lungă de viaţă. În portofoliul MORMI s-au adunat peste 15 produse, iar de anul trecut brandul românesc a ajuns şi în afara graniţelor. Patrick Morăraş a studiat Arhitec­tu­ra şi a lucrat apoi timp de 16 ani în domeniul jocurilor video, iar în 2015 a creat businessul MORMI, un brand care cuprinde astăzi peste 15 obiecte pentru joacă, gândite pentru a susţine dezvoltarea copiilor prin inter­mediul jocului, al abilităţilor de raţio­na­ment, al creativităţii şi al concentrării.

„Pentru că dintotdeauna mi-a plăcut joaca și pentru că apărut fiica noastră, în 2015 am creat brandul MORMI. Cum mie îmi plăcea să lucrez cu lem­nul, împreuna cu soția am hotărât să facem produse pe care copiii să le folo­sească atât pentru a se juca cu ele, cât şi să în­ve­ţe. (…) Primul obiect creat a fost Cutia Ferecată, cu în­cu­ietori multiple, Cutia Lu­mi­noasă, ideală pentru creativitate şi Roaba-Lup pentru ac­ti­vi­tăţi moto­rii grosiere“, spune Patrick Morăraş, fon­datorul MORMI.

Obiectele sunt realizate după de­signul schi­ţat de antre­pre­nor după ideile celor doi şi sunt produse în serii mici. Fiecare obiect conţine elemente de în­vă­ţare, de mo­tricitate fină sau grosieră, in­de­pen­denţă de mişcare – aptitudini ce preced scrie­rea şi învăţarea eficientă. Acestea sunt fabri­ca­te manual, din lemn, si protejate cu lacuri ecologice.
 

„Facem obiecte pentru joacă, educative, precum Harta Puzzle a Europei sau Harta Puzzle Constela­ţi­i. Ne jucăm cu fiica noastră şi ne vin idei, dar uneori vine şi ea cu idei, pe care încercăm să le dezvoltăm.“, explică antreprenorul, care adaugă că în prezent MORMI dezvoltă mai multe prototipuri, pe care doresc să le pună pe piaţă în prima jumătate a anului 2020.

Cutia Ferecată, produsul de deschidere al com­paniei, costă în prezent 298 de lei, iar Harta Puzzle a Eu­ro­pei costă 125 de lei. Pe lângă harta Eu­ro­pei, Patrick Morăraş a creat şi puzzle-uri cu harta Amercii de Nord, Americii de Sud sau a Africii. Cel mai inovativ obiect de joacă pentru toate vârstele realizat sub brandul MORMI a fost Acrobaţii, un joc de echilibru alcătuit din 14 omuleţi diferiţi și accesorii (ce spun câte o poveste cu fiecare configurație realizată) care a și câștigat un premiu la Ljubljana, în Slovenia la Big South - East Europe Festival la categoria Leisure.
 

„Acrobaţii s-au vândut mult în iarnă, iar participarea la târguri în străinătate ne-a adus şi clienţi noi, străini. Din Cehia am avut comenzi pe loc pentru Acrobaţii. Este un joc foarte bun şi pentru adulţi, atunci când vor să se relaxeze.“

În România, produsele sunt vândute atât online, pe site-ul propriu, cât şi pe alte platforme, dar şi fizic, în magazinul AlbAlb, Urban Gift, Muzeul Hărților şi încă în câteva locaţii, iar acum Patrick Morăraş se concentrează şi pe vânzarea produselor pe pieţe noi.
 

„Văd departe businessul, îmi doresc să fac cât mai multe produse, variate, pentru cât mai mulţi oameni, copii și adulți. Anul 2019 a fost mai bun ca 2018, am avut o creştere lentă constantă, nu un galop, dar eu nu mă uit neapărat la cifre, mă focusez pe produse, cele pentru care oamenii ne apreciază şi astfel vânzările cresc.“

Morco Design & Play SRL, compania care operează brandul MORMI, a încheiat anul 2018 cu afaceri de 45.000 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Anul 2018 este ultimul pentru care rezultatele financiare sunt publicate. Patrick Morăraş adaugă că în 2020 se uită şi către extinderea distribuţiei în zona retail, zona digitală dar şi către cea corporate, de la care a început să primească comenzi.
 

„Să fii antreprenor în 2020 este bine, nu m-am lovit de prea multe probleme având control asupra întregii activităţi şi făcând ceea ce îmi place şi, mai ales, văzând rezultatul. Totuşi, mi-ar fi plăcut să fie mai mult sprijin din partea statului pentru antreprenorii la început de drum. Şi eu când am început, am accesat un startup mic, de 10.000 de euro atunci, un startup selectiv pentru că au fost doar 40 de proiecte, dar acest lucru a contat enorm. Pentru un antreprenor mic şi 10.000 de euro contează foarte mult“, a conchis Patrick Morăraş.


Material selectat dintr-un interviu realizat de Dana Ciriperu și Florentina Nițu pentru Adevărul
Mai multe aici


Foto Mormi, Big See

mormi patrick ljubljana

Despre autor

Difuzor GF
Material furnizat de prietenii sau partenerii noștri (Radio România Cultural, Fundația Cărturești, One World Romania, Zeppelin, Igloo media, Centrul Ceh, Centrul Național al Dansului, Graphicart-News, Asociația Ephemair, Poster Jam, Editura Cartea Copiilor, Editura Frontiera) sau provenind din arhiva Graphic Front, biblioteca Atelierului de grafică, sau alte surse. (menționate de fiecare dată la sfârșitul articolului)
Dacă dorești să distribui o informație din zonele noastre de interes, scrie-ne la adresa hello@atelieruldegrafica.ro