908 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

WE DESIGN THE PEOPLE, THE WORLD COPIES US TM - conferință și workshop de design grafic cu Ian Anderson

De Graphic Front| 20 Septembrie, 2014 | Categorie: graphic design | Vizualizări: 1980

Graphic designerul britanic Ian Anderson, fondatorul studioului The Designers RepublicTM este prezent pe 26 septembrie la Timișoara, unde va susține, în premieră în România, o conferință și un workshop la invitația micro-muzeului de artă tipografică și design TypopassageTM.

PROGRAM: vineri, 26 septembrie 2014
11:00 înscrierea participanților
12:00 CONFERINță: A TO Z OF TDRTM
14:00 brunch
15:00 WORKSHOP: POINTLESS
21:00 DJ SET: Ian Anderson vs.  AnonimTM

LOCAțIE
TypopassageTM - D’arc Mal, Pod Tinereții, Timișoara (în caz de vreme nefavorabilă - D’arc Cafe, P-ța Unirii)

TAXA DE PARTICIPARE
100 lei (în limita locurilor disponibile), include accesul la conferință, workshop, brunch & party.
Participanții se pot înscrie online, mai multe detalii fiind disponibile pe pagina de facebook TypopassageTM.

în 1995, în thrillerul Hackers,  Angelina Jolie își testa abilitățile cu un joc video intitulat WipEout. Anul următor, sub semnătura studioului The Designers Republic, prototipul din film devenea un fenomen mondial în lumea gamingului, înglobând într-o grafică revoluționară elemente de inovație, zeitgeist și marketing.  Despre conceptul brandului WipEout, gândirea în designul grafic, contextele comunicării vizuale și munca din spatele unor proiecte iconice de design grafic (printre care și recent lansatul album Syro semnat Aphex Twin) va vorbi chiar autorul acestora, Ian Anderson, fondator al studioului The Designers RepublicTM la conferința de la Timișoara organizată de TypopassageTM.
Interesant atât pentru studenți cât și pentru profesioniști, dar și pentru cei pasionați de mecanismele creativității, workshopul condus de Ian Anderson va aborda teme legate de brieful creativ, narațiunea în design, comunicare etc. Totul punctat de imagini provocatoare, mesaje abstracte și interogații incitante marca The Designers RepublicTM.
Evenimentul marchează închiderea expoziției TypopassageTM din pasajul de sub podul Tinereții, care în acest an a prezentat 12 afișe semnate Ian Anderson alături de 4 instalații video ce au tematizat creațiile The Designers Republic. Aflat la cea de-a treia ediție, workshopul anual TypopassageTM i-a avut ca invitați în anii anteriori pe Ciprian Isac de la Graphic Font (București) - cu Grafică fără computer, și pe Ian Wilker, Hijalti Karlsson și Nicole Jacek de la Karlssonwilker Inc. (New York) - cu Another Day -  Another Adventure.


Parteneri Synopsis:, D’arc, AnonimTM, Electronic Resistance, Mokum Café, U-man
Sponsori: Hotel Reghina, Cofetăria Codrina, Suppa Bar. Cu sprijinul: Hostel Costel, Facultatea de Arte Timișoara

THE DESIGNERS REPUBLIC™ a avut un impact semnificativ asupra culturii vizuale din ultimele decenii, impact ce s-a extins la nivel global dincolo de granițele designului grafic, definind limbajul vizual al muzicii dance/electronice și influențând masiv imaginea jocurilor pentru consolele Sony Playstation.  Legiunile de fani de pe toate meridianele și influența majoră asupra unei întregi generații de designeri confirmă statutul de ”cel mai copiat studio de design din lume” al TDRTM.

IAN ANDERSON, liderul studioului The Designers RepublicTM, este un designer auto-didact (a studiat filosofia la Universitatea Sheffield).  A luat primul contact lumea designului grafic realizând coperți de albume pentru trupele cunoscuților. Aceștia l-au recomandat altor trupe și curând au urmat și proiecte de design în domenii asociate muzicii (branduri culturale destinate tinerilor, industria jocurilor video (Grand Theft Auto), îmbrăcăminte, electronice (Sony aibo), băuturi răcoritoare (Coca Cola). Staruri ale scenei muzicale britanice au apelat la serviciile TDRTM: Aphex Twin, Autechre, Jarvis Cocker/Pulp, Ministry of Sound, Supergrass, Towa Tei, Moloko, The Orb etc. Stilul aparte al studioului i-a adus recunoaște rea la nivel mondial, urmată de colaborări cu marile branduri, atât comerciale (Adidas, Cartoon Network, Detroit Underground, MTV, Nickelodeon, Nokia, Orange, Pringles, Reebok, Sony, Swatch, VH-1) cât și culturale (EXD - Bienala Lisabona, Universitatea de Arte din Manchester, Festivalul de film documentar DOC/FEST din Sheffield etc).

TYPOPASSAGE TM - micro-muzeu al designului de literă - este un spațiu expozițional neconvențional, un muzeu în aer liber deschis non-stop și accesibil gratuit. Evenimentele TypopassageTM (expoziții, conferințe, ateliere de design grafic) își propun articularea unor dialoguri vizuale între designeri contemporani, nume consacrate sau figuri emergente ale scenei internaționale și autohtone, ale căror lucrări acoperă întregul spectru stilistic de azi.


TypopassageTM Timișoara, Podul Tinereții (D’arc Mal)
www.typopassage.ro, www.facebook.com/typopassagetm

ian anderson ovidiu hrin typopassage

Despre autor

Graphic Front
Graphic Front semnează articolele care nu pot fi atribuite neapărat unei persoane din atelierul nostru. Asta înseamnă, fie că sunt lucrate de cineva de la noi, fie că e un material preluat de la invitații sau colaboratorii noștri.

0 comentarii

Scrie un comentariu

Graphicfront vă recomandă ca opiniile exprimate să fie scurte şi la obiect. În general, nu trebuie să depăşească lungimea articolului original. Comentatorii trebuie să manifeste respect faţă de ceilalţi participanţi la discuţie şi să folosească un limbaj corect şi civilizat. Graphicfront îşi rezervă dreptul de a modifica sau respinge comentariile care nu întrunesc aceste cerinţe.