919 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

The Design of Dissent. O selecție alcătuită de Typopassage Tm & Mirko Ilić Corp.

De Ovidiu Hrin| 10 Noiembrie, 2018 | Categorie: afiș | Vizualizări: 1885

Încă de la începutul anului am fost într-o constantă și activă legătură cu Mirko Ilić punând la punct și organizând toate detaliile expoziției The Tolerance Traveling Poster Show (în București & la Timișoara). În  același timp ne (re)sincronizam (aproape lunar) și calendarele pentru a face posibilă prezența lui la deschiderea expoziției în cadrul muzeului nostru de literă și graphic design, TypopassageTM.

Cam tot pe la începutul anului am fost cooptați ca și consultanți într-un proiect de festival (MADe in Romania) care fusese construit în jurul ideii de artă/nevoie a protestului/disidenței. În cadrul acestui for de discuții și de idei am propus câteva expoziții/nume (din zona comunicării vizuale) pentru line-up-ul festivalului MAD. Printre ele se număra și una dintre cele mai cunoscute arhive de design a protestului – mă refer aici la cartea ‚The Design of Dissent’ concepută de Milton Glaser & Mirko Ilić și publicată de Rockport Publishing (e1. 2005, e2. 2018).
Împărtășind oricum multe cu Mirko în această perioadă pentru expoziția‚ Tolerance’ mi-am permis să-i propun o idee de expoziție pentru pe tema DoD (The Design of Dissent) pentru festivalul MAD. Mirko a fost instant de acord, cu mențiunea să facem curatoriatul împreună - și așa am început să lucrăm și la selecția posterelor pentru expoziția DoD. În timpul selecției am insistat foarte mult pentru includerea câtorva postere mai vechi, din prima ediție a cărții, postere cu o forță mnemonică fantastică precum: SeamLine & Bloodbath ale lui Yossi Lemel, Hommage a Romania a lui Peter Pocs... Cu toate că a fost puțin mai dificil să dăm de ele în format mare, sunt de părere că a meritat toată osteneala.

Am urmărit, în selecția lucrărilor, pe lângă o diversitate a abordărilor tematice, și calitatea acestora de a se detașa, de a atrage atenția, de a „vorbi” trecătorului, într-un spațiu aglomerat vizual – cel al Pieței Unirii din Timișoara. Toate aceste aspecte au contat și în deciziile legate de layout și de textele descriptive ce însoțesc afișele.


Într-un final calendarele au fost sincronizate, Mirko a ajuns în Timișoara, a ținut și două conferințe, una pentru TypopassageTM despre activitatea sa ca designer la New York, iar cea de-a doua conferință pentru festivalul MAD în care a vorbit despre proiectul The Design of Dissent și despre importanța coerenței în comunicare în cadrul artei de protest.

Sper sincer ca prezența lui Mirko în Timișoara a reușit să atingă câțiva oameni, eu unul - și pot vorbi aici și pentru toți colegii mei din echipa TypopassageTM - pot să spun cu mâna pe inimă că acest an a marcat pentru TypoTM un punct de cotitură... :)

Expoziția din Timișoara include o selecție de lucrări aparținând următorilor:

 

Atelier Nous Travaillons Ensemble (France), Péter Pócs (Hungary), Yossi Lemel (Israel), Cedomir Kostović (USA), Barbara Kruger (USA), Parisa Tashakori (Iran), Jose Luis Lopez (Ecuador), Coco Cerrella (Argentina), Vitaliy Shostya, Elena Batenko, Svetlana Koshkina, Marina Chikaliuk (Ukraine), Anur Hadžiomerspahić (Bosnia and Herzegovina), Chun-liang Leo Lin (Taiwan), Andrew Lewis (Canada), Natalia Delgado Avila (Mexico), Mohammad Sharaf (Kuwait), Chris Serrano (USA), Ramzi Moutran, Sabia Fatayri, Christopher Hunt (USA), Yue Chen (USA), Mark Fox, Angie Wang (USA), Juan F. Miranda (Argentina), Bruno Rivera (Bolivia), Dalida Karić - Hadžiahmetović (Bosnia and Herzegovina), Wesam Mazhar Haddad (Jordan), Dugudus (France), Bukheyproject/ Bulkin S., Mikheeva E. (Russia).


Curatori Typopassage Tm & Mirko Ilić Corp.
Expoziția face parte din proiectul MAD(E) in Romania, organizat de Asociația Contrasens, curatoriat de Dana Sarmeș
Fotografii Paula Duță




 

Aici Expoziția Răcnet 2.0. Timișoara, Mad(e) in Romania, până pe 20 noiembrie. Open call for entry.



 

Mirko Ilić Corp. Typopassage Ovidiu Hrin afis

Despre autor

Ovidiu Hrin
Ovidiu Hrin inființează in 2001 studioul de design grafic Synopsis. Susține workshopuri și conferințe având ca tematică designul graphic atât în țară cât și în străinatate (DMY in Berlin, Vienna Design Week, European Design Conference in Zurich). În anul 2011 se lanseaza "Typopassage", primul micromuzeu internațional în aer liber din Timișoara. este membru AIGA (Institul American al Artistilor grafici), TDC (Type Directors Club, New York) și Graphis International.